В пострадянський період не можу згадати пристойного роду фільмів-катастроф
на теренах СНД.
З радянського доробку нам дісталися відмінні драматичні фільми «34 скорый» (1981)
з аварією на залізниці і «Екипаж» (1979) з трагедією в небі. Можна згадати й
«Прорив» (1986) пафосний фільм про ліквідацію аварії в Ленінградському метро
1974 року, який є своєрідним прототипом для «Метро», опосередковано впливає на
сюжет фільму, в сюжеті якого безпосередньо згадується про події тих років. Отже
СССР беззаперечно був одним із лідерів в цьому жанрі в минулому столітті.
Росіяни відмінно вміють знімати драми, а от аварії глобального масштабу не
зовсім. Іноді проявлялися спроби зняти щось варте, але як буває в нашій країні
то бюджету не вистачає, то спеціалістів, то сценарію. І ось, неочікувано, ці
фактори об’єдналася під крилом Антона Мегердичева. Російський кінематограф
просто таки вистрибнув зі своєї сорочки, народивши феєричний фільм катастрофу «Метро»,
з захоплюючим сюжетом, реалістичною постановкою, гарним саундом якісними спецефектами
та потрясною грою акторів.
Режисер Антон Мегердичев, доволі молодий, його фільмографія не є надто
великою, ми з ним знайомі з фільмів «Бій з тінню 2: Реванш» (2007), та «Темный
мир в 3D» (2010) в останньому ним вже здійснювалась спроба внести в російський
кінематограф щось нове та перспективне, але фільм незважаючи на збори вийшов не
надто вдалим. Розвиває ж тему насиченого реалізмом і спецефектами кіно
Мегердичев в фільмі «Метро».
Фільм вражає реалізмом: зруйновані тіла в вікнах вагону, вода яка хлище в
тунель, поїзд який мчиться на повній швидкості в безодню і безпомічний погляд
машиніста, котрий не може нічого вдіяти.
Викликають захоплення сцени особистих та сімейних драм, котрі є окремими
сюжетними лініями: немічна жінка з нервовим розладом, перегортає сторінку і
просто продовжує читати книгу посеред гори трупів; колишня чемпіонка СРСР Галя (Елена
Панова), котра помаленьку спивається в спогадах минулого, переосмислює життя і
вирішує зав’язати; старий метробудівець Сергеич (Сергей Сосновский), не може донести
свою думку до оточуючих, а Михаил (Станислав Дужников) який панічно боїться
води не покидає кейса з документами,
адже там на верху, життя продовжується. І таких невеликих людських драм в
фільмі не менш чим спецефектів Голлівудського масштабу. А також картини
закоханості та героїзму заради любові, зіграні героями – Алексея Бардукова і Катерины
Шпици: Денисом та Алісою. Та сімейної драми любовного трикутника: Гарін,
Констянтинов, Ірина (Пускепалис,Белый, Ходченкова). Материнські
переживання Ірини (Светлана Ходченкова) та щирий дитячий порив до життя
маленької дівчинки Ксюши (Анфиса Вистингаузен). Також, в фільмі є соціальний мотив. Автор
ставить питання про забудову центральних вулиць великих міст, та чи варте воно
того?
Фільм об’єднує в собі російську драму та екшен світового рівня, кожен з
любителів подібних жанрів знайде щось для себе.
Хочу додати, що сподобався музичний супровід картини - влучні звуки, які
тримають зір в тонусі. Особливо порадував фінальний трек від групи Би2, не буду
говорити який, але шанувальники оцінять.
Спецефекти та якість виконання кульмінаційних сюжетів просто вражає:
«Над візуальними ефектами (гігантські потоки води, тривимірна модель поїзда,
обвалення тунелю і закриття шлюзів) під керівництвом VFX супервайзера фільму Бориса
Луцюка працювало п'ять студій: «Амальгама», «Piastro VFX», «Ulitka», «Main Road
| Post» і «ALGOUS studio ». Всього було зроблено близько 900 шотів з ефектами, з
них 400 - з симуляцією води.
Для зйомок фільму був споруджений 117-метровий тунель у натуральну величину,
і використовувалися справжні вагони метро.»
«У жовтні 2011 року зйомки проходили в Самарі. Майже два тижні Самарський метрополітен
грав роль Московського. Зйомки велися на споруджуваній станції «Алабинская», діючої
«Московской» і в депо. Метрополітен Самари навіть виділив знімальній групі спеціальний
поїзд, призначений саме для зйомок картини. Саму катастрофу знімали два тижні»©
Такий фільм заслуговує щоб подивитися його в кінотеатрі, в крайньому
випадку в HD на великому екрані. Кожен знайде в ньому щось для себе, від
драматичних історій до запальних бійок. Російський кінематограф нарешті народив
фільм який дійсно є рівнею Голлівудським
фільмам-катастрофам.
by Alex_Cold
Немає коментарів:
Дописати коментар